Водії та пішоходи, будьте уважні!

З кожним роком на дорогах Львова зростає кількість транспортних засобів та пішоходів. Тож ризик потрапляння в дорожньо-транспортну пригоду існує для усіх учасників руху. У форматі відкритих даних опубліковано набір даних з інформацією про ДТП на території Львова. Також пропонуємо вам ознайомитись з цими даними на інтерактивній візуалізації. Цей матеріал є спільною роботою команди проекту «Відкриті дані Львова», управління патрульної поліції у Львівській області департаменту патрульної поліції національної поліції України та управління вуличної інфраструктури департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури Львівської міської ради.

Інтерактивна карта відображає дані про дорожньо-транспортні пригоди з травмованими та / або загиблими особами на території Львова у період з 2017 по 2021 роки. Окремо винесена інформація по видах ДТП, днях тижня та часу доби. Для зручності всі види ДТП об’єднані у 8 категорій. Приміром, «наїзд на пішохода» містить такі підкатегорії: наїзд на нерегульованому чи регульованому пішохідному переході, рух пішохода в зустрічному або попутному напрямку, перехід дороги поза межами пішохідного переходу. Категорія «зіткнення» об’єднує зіткнення з задньою частиною транспортного засобу, бокове, лобове. «Наїзд на велосипедиста» - на велосипедній доріжці, поза її межами, а також рух у попутному та зустрічному напрямках.

Кожен із графіків показує кількість ДТП за різними характеристиками та визначає відповідні тенденції у даних. Наприклад, серед усіх ДТП з травмованими та / або загиблими особами на території Львова переважають наїзди на пішоходів, в переважній більшості це трапляється у пʼятницю, у період доби з 17:00 до 20:00. За допомогою фільтра у правому верхньому куті візуалізації можна обрати рік скоєння ДТП, що дає змогу побачити детальнішу картину по заданому періоду. Додатково, кожен елемент графіку також можна застосувати як фільтр і відібрати ДТП за однією або декількома категоріями. Застосувавши фільтри, інтерактивна карта зміниться та географічно відобразить розташування ДТП на території міста у форматі теплової карти: від зеленого кольору, що означає низьку концентрацію ДТП на території, до насичено червоного, що означає високу концентрацію ДТП на території міста.

На сторінці «Аналіз ДТП за видами та часом» є змога зробити порівняльну характеристику між видом, днем тижня та часом доби скоєння події. Обравши довільний показник на одному з трьох графіків, в інших двох дані перераховуються автоматично. Приміром, графік «Час ДТП» показує найбільш «вразливі години» усім учасникам дорожнього руху. Пішоходам слід бути більш уважними у вечірній час доби, особливо у проміжку від 17:00 до 20:00, що припадає на вечірній пік завантаженості вулиць. Саме тоді фіксується зростання показника виду ДТП «наїзд на пішохода». Схожа ситуація і з транспортними засобами, адже згідно даних кількість зіткнень збільшується у другій половині дня.

Не менш цікавою є інфографіка на сторінці «Аналіз ДТП за періоди». Тут теж можна обирати фільтри по року і виду ДТП, а також самостійно відмічати проміжок скоєння ДТП. Достатньо клікнути на позначки збільшення чи зменшення масштабу графіку, що знаходяться ліворуч від нього. Можна зробити висновок, що збільшення дорожньо-транспортних пригод припадає на осінньо-зимовий період, а тенденція до зменшення стає помітною у березні-квітні.


Кожного року «лідером» по видах ДТП є наїзд на пішохода, безпечними днями можна вважати вівторок та вихідні. Велосипедисти травмуються в проміжку найбільш завантаженого трафіку на дорогах: о 9:00 та о 17:00. Наїзди на нерухомий об’єкт (дерево, дорожній знак, огородження, опори, тощо) найчастіше трапляються в ніч з неділі на понеділок.

Слід зазначити, що спостерігається загальна тенденція зменшення кількості ДТП з постраждалими у Львові. Серед факторів впливу варто відмітити зміни у вуличній інфраструктурі міста, організації дорожнього руху, розширення мережі велоінфраструктури, збільшення кількості світлофорних об’єктів, тощо. Також слід врахувати підвищення рівня культури поведінки всіх учасників дорожнього руху (водіїв, пішоходів, велосипедистів).

Додатково усі дані можна переглянути та завантажити з Порталу відкритих даних у групі «Безпека», а також на Геопорталі Львова аби створювати на їхній основі свій аналіз даних.